Resultatet av Anders Behring Breiviks ondskap

Oslo er i sorg. I sorg etter en terroraksjon som det foreløpig kjent er er utført av Anders Behring Breivik. Han er det jeg vil kalle en psykopat av øverste klasse, en strukturert, iskald psykopat som vil andre vondt. Å drepe politikere, og ikke minst uskyldige ungdommer som vil møtes for å kose seg på Utøya. Jeg regner med at flesteparten har lest mye om det som har skjedd gjennom nettaviser og TV-nyhetene. Det siste vi vet er at 85 er bekreftet drepte på Utøya og 7 fra Stortingskvartalet. SÅ mange er rammet! Hvis hver og en av de drepte har 400 venner på Facebook, kan det bare tenkes hvor mange som er i sorg denne vonde tiden.

For min del befant jeg meg på jobb idet det smalt, men mine romvenninner som jobber i området rundt Regjeringskvartalet kjente bombetrykket og at det ristet i bygningen de satt i. Jeg er sjeleglad for at jentene mine har det bra.

Idag turte vi å bevege oss litt i sentrum, så jeg tok noen bilder for å vise hvordan det nå ser ut. Stemningen i sentrum er trykt og merkelig. Mine tanker går til alle de rammede og pårørende, og ikke minst resten av Oslo som sørger over de tapte livene.

Kjære Oslo, kjære Norge, nå er vi alle nordmenn.

Sperret av i området foran Slottet. Også slottet flagget på halv stang i dag. Selvfølgelig.

Vakthold foran slottet

Nysgjerrig forbipassasjer

Sperringer foran Stortinget

Nedleggelse av blomster

Ved Stortingskvartalet

I Ullevålsveien, rett nedi gata vår

Knust glass ved Stortingskvartalet

Knust glass i VG-huset

Blomster og lys utenfor Domkirken i Oslo. Bilde fra NRK

Legg igjen en kommentar

Filed under Ekkelt, Livsviktig, Nyheter

Legg igjen en kommentar

