Verdensspørsmål, del 2

Så var det dagens lunsjtema. Idag satt jeg faktisk med en annen person, men likevel ble det snakk om religion og spørsmål om meningen med livet. Min kjære studentkollega hadde sin egen teori om hvordan verden og menneskene ble til. Før gud «skapte» noe som helst, kjedet han seg. Han ville lære mer, og derfor skapte han en annen bevissthet som måtte dele makten hans. Slik at også den andre personen kunne tilegne seg kunnskap for å lære gud. Og sånn fortsatte det helt til alle menneskene var her, og makten var fordelt likt mellom alle. Kunne det vært tilfelle? Er meningen med livet å lære?

Ikke ifølge meg. Jeg tror og stoler på vitenskapen. Likevel tror jeg at det er en grunn til at ting har utviklet seg slik det har. En grunn til at menneskene har utviklet den intelligensen de har idag. At det er en mening bak det hele? Greit nok. Så kom det flere studenter til bordet, og etter vi hadde avsluttet vår superdype konversasjon inni bobla vår, snakket vi heller om volleyball. Tjohei, så gøy!

Nok lunsjtema for en dag. Nå skal jeg på jobb, og kose meg med kaffen vi liksom skal dele ut til kundene.

Legg igjen en kommentar

Filed under Lunsjtema

Legg igjen en kommentar

