Syk dag

Da var det tilbake til bloggeverdenen da, føler kanskje jeg har forsømt leserne mine litt? Det kan nok være ja… Idag var en av de få dagene jeg er syk, da jeg allerede har gulpet i meg en kopp med te og honning og ser på animal plænet, Animal Rescue. Er ikke så inmari ille likevel da, bortsett fra at samvittigheten min sitter på skolebenken. Og at kroppen egentlig burde oppholdt seg på toppen av en tredemølle as we speak, men sånn er det bare ikke. Nok klaging, blir sliten av sånt.

Feiret bursdagen min på fredag hos Åshild, Siri og Terese, sammen med en flott gjeng da vi lagde tapasmiddag da alle hadde med seg en rett hver som ble veldig vellykket🙂 Les mer om det her. Fikk besøk fra alle kanter av landet, noe som gjorde det ekstra koselig🙂 Ellers i helgen var det en tøff lørdag som følger av fredagen, og søndagen bestod av grilling og tårevåte farvel😉

Styrer fortsatt på med masteren om dagen, som er sykt mye jobbing og lite tid til normale student-ting. Som å dra ut i ukedagene, ikke skjedd så langt. Mange innleveringer og tull, og MÅ jeg bare få si at jeg synes UiO ligger ganske langt bak når det kommer til karaktersetting. Vi har flere store innleveringer i løpet av året som tar utrolig mye tid. Dette får vi ikkeno credit for, annet enn at vi får det privilegium av å kunne ta eksamen hvis oppgavene er gode nok. Så kommer eksamen som varer i 3-4 timer, som avgjør HELE karakteren vår. Det vil si, driter du deg ut på en eksamen, blir all jobbingen forgjeves. Her har virkelig UiO noe å lære av UiB. Noe som kunne bli gjort annerledes er at vi kunne fått karakterer for alle innleveringene, der hver av innleveringene telte 5-10% av sluttkarakteren, og eksamen teller 40%. Eller noe sånt. Da hadde vi virkelig fått en karakter vi fortjente, med jevn jobbing gjennom hele semesteret. Men det er vel bare latskap fra UiO sin side at de ikke orker å regne sammen noe sånt😉

Nok om det. Tror ikke jeg har så veldig mye annet å tilføye enn kjedelige hverdagslige skriblerier. Får synke enda dypere inn i sofaen mens jeg ser på Animal Planet🙂 Ha en fin dag folkens!

Legg igjen en kommentar

Filed under Dagligdags

Legg igjen en kommentar

