Hardanger flotter seg

Så plutselig bestemte jeg meg for å ta meg en tur til Hardanger for å besøke besto. Og neimen om jeg fikk meg et lite sjokk da jeg kom til den fantastiske grønne fjorden med Vøringen som ventet på meg: En dritheit båtmann som tok meg imot. Heisann kjakan! Joda, fjorden var fin den og.

Jeg kom i går morges i 10-tiden, etter en heseblesende tur opp bakker og berg mot Gamlahuset. Med pukkelrygg, for ikke å snakke. Etter en times masing om jeg var sulten og manisk leting etter sykkelpumper som faktisk PASSET sykkelen min (visste ikke at det fantes ulike typer ventiler til sykkelen, hvilken idiot fant ut at HAN skulle lage flere standarder?), fikk jeg endelig kommet meg avgårde på det som skulle ende med rundt 3 mils sykkeltur tur-retur Herand-Jondal +. For en tur det var! Var nesten så jeg drømte meg så vekk i naturen at jeg nesten dælja inn i flere anleggsområder. Stein med andre ord. Fant derfor ut at å ha på seg hjelm var på sin plass, så det ble dermed målet for turen. Sykle uten hjelm til Jondal for å kjøpe seg hjelm, så tilbake til Herand med hjelm. Det var litt for mye informasjon merket jeg.

En innbilt kneskade og 3 vafler senere, ble jeg sittende i solveggen med besto å mate fugler. Er så søtt når kjære farmor ler seg skakk av fugler som tar med seg en brødbit som er større en pipipen sjøl. Og hva leste jeg for å fordrive tiden i solen? Jo, Madonnagåten. Av Knut Nærum og to mindre viktige forfattere. Har fått kritikker som: ”Dette må være den første boken jeg har lest” og ”det er ingen overdrivelse å si at dette er en av de bøkene som kommer ut i år”. Ganske morsom bok om jeg får si det selv. Hvis du liker en eksakt kopi av Davinci-koden, der handlingen foregår i Norge og hovedpersonene er byttet ut med eks-politikere og topp-politikere. Spør du meg, skjønner jeg ikke en dritt av hvem de folka han prøver å være morsom med, er. Så et lite minus der, Nærum. Bruk heller folk som alle vet hvem er. Ikke bare de du tror folk vet hvem er. Nok om det.

Tenkte jeg skulle legge ved noen bilder fra disse dagene. Med en tekst her og der. Enjoy. Enjøy. Whatever.

Utsikten fra Vøringen mot Norheimsund.

En liten bit av Samlen, tatt da jeg nesten ramlet over bord. Snakk om å ofre seg for bildet.

For å illustrere hvor grønn Hardangerfjorden er. Dette er holmen utenfor Herand.

Deler av Samlen og Herand❤

Herand, sett fra kaien.

Venta på Vøringen i dag. Snakket med mor. Må dokumenteres. Og klokka var 16.44 ja

Madonnagåten med Knud Knudsen-fotografi over Bryggen i Bergen som bokmerke.

Det ser så dumt ut når folk tar bilde av seg selv. Derfor gjorde jeg det. Trallala

Sååå kom jeg hjem til Bergen, til min halvdøde blomst (har faktisk nestenlevd i et par år nå altså, har ikke drept den helt) og et brev som var svært positivt overraskende!! Men blomsten først:

Så til brevet!! Jeg og Siri gikk som sikkert mange vet på University of Sydney i høst, der vi deltok i en kunstkonkurranse, nærmere bestemt Noel Chettle Memorial Art Prize Competition. Uhyes. Da vant jeg (trodde jeg) 500 dollar for et kunstverk jeg hadde klæsjet sammen (med LITT omtanke da), men mottok bare 250 dollar for noen uker siden:/ Til min store overraskelse fikk jeg dette i posten i dag:

For ikke å snakke om det som lå SAMMEN med diplomet:

Det er faktisk ikke vitsi å prøve å plagiere denne sjekken folkens. Den er miiiin, mohaha

Jadda. Ytterligere 250 dollar. I’m rich. Nei. Der fikk jeg telefonregningen ja. Hadetbra sjekk.

Kommenter gjerne, selv om jeg vet at bare en brøkdel av dere faktisk leser denne setningen😉 Jiha!

Legg igjen en kommentar

Filed under blomstrer i hardanger, Ferie, Herligheter

Legg igjen en kommentar

