Rart, deilig, sosialt og skjebnen

Ja, som overskriften nevner, tikket i dag skjebnen inn og ledet meg inn på riktig vei i livet. Det viser seg å bli master i Informasjonsvitenskapi Bergen, eller mindre sannsynlig: master i Informatikk: Design, Use, Interactioni Oslo.

I dag var jeg på opptak med fysiske krav til Politihøgskolen. Dagen startet klokken 05.00. Jeg var fortsatt i tvil om jeg virkelig skulle gå. Turen gikk til Bystasjonen. Der møtte jeg to andre som også skulle på opptaket, og virket minst like nervøse som meg. Og så utrolig koselige som de var! Vi tok bussen til Haakonsvern, der vi kunne vente oss 4 timers venting som innebar å skrive egenerklæring med legeundersøkelse. Vet du forresten hvem som er justisministeren vår? Ja, nå vet hvertfall jeg det. Møtte flere kule folk på Haakonsvern, der vi egentlig endte opp med å bli en stor gjeng som heiet og muntret hverandre opp til de ulike testene. Kjempemessig!! Til og med ei jeg ble kjent med som hadde kommet hele veien fra Stavanger for å ta testene. Kreds!🙂

Opptaksprøvene var hardere enn forventet, der vi startet med 100 m svømming, inkludert 25 m på rygg. «Lett» tenkte jeg, men faen om jeg visste at det skulle bli ganske så tøft. Neste prøve var 35 kg benk (60 for menn), maks 18 rep for best score. Så kom opptrekket. Beina hviler på en benk, mens kroppen står i 90 grader mot en bom, der kroppen må heves med brystkassen som skal treffe bommen. Trist at jeg ikke har større pupper. Maks 18 rep. Deretter lengdehopp. Ganske greit forsåvidt. SÅ kom det ja. Verre enn jeg hadde forventet meg. Mye verre: 10 min løp rundt bane på 7 x 15 m bane, der en må ned på rygg og mage på hver langside. Jeg tror folk må prøve dette for å forestille seg hvor jækli det føles. Jeg har løpt en del type intervaller oppgjennom, men dette er desidert den verste. Hjelper ikke meg at jeg var forkjøla da nei. Etter 5 minutter da jeg heller ville legge meg til, kom en «motiverende» stemme: «ok, folkens, da er vi halvveis!! Kom ijæææn noooo!» Du skjønner tegninga. Hjalp heller ikke at duden pusha meg med kav bergensdialekt. Men nå er jeg ferdig, stolt over utførte tester, og ØDELAGT i huet, kroppen og magan. Får ikke spist noe på en dag som dette, som kun innebærer ekstrem nervøsitet og hard trening. Om jeg vil prøve dette igjen? Tja, kanskje etter masteren er fullført. Om det var verdt det? Definitivt.

Mens prøvene pågikk, fikk jeg også høre at en person hadde dødd under opptakskravene i Oslo!! Noe så grusomt. Det kunne like gjerne vært en på vår gruppe, men takk skjebnen for at det ikke var det. Hjertestans, leste jeg om på VG. Se link: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10007743

Hva er vel sjansen for at dette skjer samme dag som jeg skulle ta testene? Ajajaj!

Dett var dett. Sjokoladen er innkjøpt, National Geographic er snart ferdigglodd, og jeg vil at dagen skal være ferdig. Klokka er jo tross alt 20.25 på fredagskvelden. Har tatt meg en Coronna med litt sitron oppi da, for å feire dagen.

Ha en fiiiin helg! Må forresten benytte anledningen til å gratulere kjære Vilde med dagen i dag, Hurraaa!😀

4 kommentarer

Filed under Happenings, Herligheter

4 responses to “Rart, deilig, sosialt og skjebnen

  1. Liker at du ikke har fortalt en vandrende sjel (eller var det bare meg..?) om dette, og at jeg må lese bloggen din for å få det med meg! Kredz for å klare å holde det inne. Så det vil si at du fikk vite med en gang om du kom inn da, eller? Sorry, hjernen er bløt av føde i dag.

    Uansett bra jobba, stolt av deg!

  2. Bakke

    Jeg har fortalt at jeg har søkt, men da ingen spurte noe mer etter det, gjorde jeg det til min fordel ved å unnlate å si noe om det. (Fordel = for å slippe å bli grisenervøs før opptaket)

    Takker og bukker!

  3. Heisann, høres kjekt ut dette, tøft gjort! Og så til det store spørsmålet er, klarte du opptaksprøven?

  4. Bakke

    Takk for det, det krevde en god del av meg. Tror det sier seg selv når jeg evt skal prøve igjen etter masteren er fullført😉 Eheee..

Legg igjen en kommentar

