Last day in Sydney

Ja, da sitter jeg her. Siste dag i Sydney, og leiligheten er vasket ut av og klar for inspeksjon om 20 min… Litt rart å ha tilbragt 5 måneder i Sydney for å så PLUTSELIG dra hjem. Vi drar til Fiji imorgen, og videre til LA den 15.desember. Og julegaver? Vel, har jo starta såvidt da. Overraskende god plass i kofferten (muligens fordi jeg kastet halvparten av klærne jeg tok med meg), får hvertfall lukket den igjen med et nødskrik.

De siste ukene har jeg og Siri vært på ferie i 12 dager opp langs østkysten, en fantastisk tur! Startet på Magnetic Island utenfor Townsville, der vi bl.a. leide oss en liten bil vi brummet rundt i:

Siri med barbiebilen vår:)

Så fikk vi holde både krokodiller og øgler i koalaparken vi besøkte, samt en liten pyton som du ser under..

Rachel holder en liten krokodille:)

Pytongullet:

Jeg som holder pyton!😀

Og lille koala:D

Siri holder koala!🙂

En annen dag på Magnetic Island leide vi oss hester, og drog på en 2 timers tur ned til vannet, der vi også fikk bade med hestene. Bilde fra ranchen:

På horseranchen:)

Svømme med Bobby (nei, det er en jente):

Stå på hesten er gøøøy.. Litt vinglete men..😀

Det var litt fra Magnetic Island. Den 25.november (bursdagen til Rachel), drog vi videre til Airlie Beach og Whitsundays. Whitsundays må jeg bare si at er en av de vakreste stedene jeg noengang har sett!! Består av 75 øyer, deriblandt Whitehaven Beach, en av de vakreste strendene i verden. Bare synd vi var der da det var en smule overskyet.

Rachels bursdag:)

Rachel sine tre bursdagshatter!😀

Vi bestilte oss tre dagsturer ut til ulike øyer.

Første dagsturen: Tok karamaran ut til Whitehaven Beach, der vi fikk servert alt av mat, drikke og alkohol på båten, noe som gjorde stemningen noe livligere. Her er et bilde av to av båtene vi tok. Den lilla i forgrunnen tok vi denne dagen, skikkelig behagelig båt, med noe hengekøyelignende greier foran som vi deiga oss på.

Båtene våre!

Båtene våre:)

Så ankom vi Whitehaven Beach, hadde det moro til tross for skyene:

På Whitehaven Beach, meg og Rachel😀

Måtte bruke stingersuits pga farlige maneter, det sies at noen typer maneter kan drepe deg (men mesteparten skader deg bare alvorlig, no worries):

Alle tre på Whitehaven Beach🙂

Tilbake på Airlie Beach, der de feirer «Schoolies»-ene, da de endelig er ferdig på skolen (var 2000 av dem på Airlie da vi var der, alle under 18 år):

Fyrverkeri:)

Andre dagstur var med ferge til Long Island, en skikkelig postkort-øy, såååå nydelig!!! Måtte gå 10 min utover stranda for å få vann til knærne…. :

Long Island (ikke drinken)

Tilfeldigvis et brudepar der da vi var på besøk, noe så idyllisk (og glovarmt!!):

Long Island + brudepar!!

Vakre blomster og farger:

Long Island

Ut mot stranda på Long Island:

Long Island 2

Dagstur nr 3, ut til Great Barrier Reef, der vi snorkla og så på noen av verdens vakreste korallrev, med SÅ mange kule fiskearter osv. Så opptil flere haier, en svær skilpadde, noen enorme fisk, og NEMO!😀

Stasjonen på Great Barrier Reef

Dykkere:

Dykkere på Great Barrier Reef

Tilbake på Airlie Beach på kveldingen, nydelig:

Fineste utsikten på Airlie Beach!!

Airlie Beach på dagtid:

Airlie Beach:)

30.november kavet vi oss til Brisbane, selvom vi gjerne kunne vært i de varmere strøkene noen dager til. Ikke noe spesielt med den byen egentlig, bare nok en storby med mye historie bak:

Brisbane!

Var litt kulturelle og ble med på en 3 1/2 times guidet tur rundt Brisbane, og lærte mye historie og spennende greier, veeeldig varmt, men artig. Siri gjesper.

Guidet tur i Brisbane, Siri virker ikke så interessert, hehe

Det var egentlig østkysten-turen vår det, selvom jeg gjerne ikke tok med alle fest-bildene, hehe. Men var alt i alt en kjempevelykket tur, og storfornøyd med alt!! Imorgen reiser jeg som sagt til Fiji, så oppdaterer sikkert igjen når jeg ankommer Norge etter 20.desember eller noe.😀 SNEIKS!

2 kommentarer

Filed under Australia

2 responses to “Last day in Sydney

  1. Jeg bemerker meg glatt at koalaen som Rachel holder græbber ho på høyre pupp. Høyst ufint av et så slapt og døvt dyr!

Legg igjen en kommentar

