Skydiving!!!! Eller fallskjermhopping. I Wollongong.

Heisann folkens!

Gjett hvem som nettopp har kommet hjem fra en herlig dag i Wollongong sør for Sydney, og hoppa i fallskjerm (ramla i fallskjerm vil jeg nå heller kalle det) over strandlinjen! Det var meg, Siri og Terese det. Jeg vil påstå at dette er noe av det tøffeste jeg har gjort. Var det EN ting jeg skal gjøre før jeg dør, var det dette. Det samme sa jeg til en av instruktørene, mens han bare sa: «slapp av, du skal vel ikke dø idag? Og uansett, hvis du dør i dag, har du jo hoppa i fallskjerm! Så det spiller jo ingen rolle.»

Og jeg var enig.

Ellers har vi hatt en quiz og en in-class assignment denne uka, som var ganske vanskelig. Nytt system og greier, opererer ikke med karakterer her nede visstnok, kun med marks. Som i Harry Potter. Et kurs har 100 marks, og får så og så mange marks fra hver oppgave og hvert oppmøte. Så det. NOK om sånt kjedelig drit.

Over til fallskjermhoppinga: Vi fløy opp til 14 000 fot, hvor vi hoppa/ramla ned mot jorda i 200 km/t, og løste vel opp fallskjermen halveis ned til bakken. Fikk til og med lov å ta over håndtakene for fallskjermen, hvor vi snurra masse og greier. Men her er noen bilder.

teresas 009Da starter vi ja!!!😀 Armene i kryss, bananstilling med kroppen og sleng deg utfor!!

teresas 012teresas 050Bente 021Bente 055Bente 057Bente 061Bente 089Bente 116teresas 124

Nå er det bare litt over en uke til spring break og surfecamp – woho! HER KOMMER VI:D:D

3 kommentarer

Filed under Australia

3 responses to “Skydiving!!!! Eller fallskjermhopping. I Wollongong.

  1. Anne-Marthe

    Stolt! Saa utrolig kult!:D Som sagt, naa kan du krysse det av listen. Saa bra at han fyren tok saa mange brae bilder da. Han har sikkert gjort det for;) Du kommer til aa faa saa mange utrolige minner fra Sidney. Det er bra at du utnytter tiden der fullt!=)
    Men jeg ble litt forvirret det du mente med marks paa skolen. Det gaar som sagt fra 0-100%. Men jeg tror det er det samme som systemet i UK? 70% er en first som altsaa nesten tilnaermer A i Norge, men du kan jo fortsatt faa utrolig bra som er 100% som forsatt er en first. 40% staar du akkuart. Du kan ogsaa regne systemet i aa si third, second,second-first and first eller 3. 2, 2.1 ect. Tar litt stund til aa komme inn det systemet. Paa eksamen faar du oppgaver som gir deg ulike prosent f.eks. svarer du paa den oppgaven riktig faar du 20%. Alle oppgave skal gi deg til sammen 100%, men det er jo veldig vanskelig aa faa. Igjen, saa koselig at du skriver paa bloggen,for da har jeg noe aa gjore. hehe. Kos deg masse i helgen. klem klem

  2. Kjempestilig!!

    Tøffe dåke e🙂

  3. Hei paa deg:)

    Har nok ikke helt det samme systemet her nede tror jeg, vet bare at vi har marks som tilsvarer prosent, har ikke hoert om first og second og det greine, er sikkert litt annerledes her nede. Kan sikkert minne om det samme da;)

    Kose deg masse fremover du ogsaa! Takk for det, herlaug, hehe.. Synes vi var toffe jeg og, knis.

    klemzi

Legg igjen en kommentar

