Panikk i Sydneys gater!!

Nok en overdreven nyhet. Et kraftig jordskjelv har inntruffet på New Zealand – målt 7,8 på richters skala. Dette utgjør en liten tsunami som har nærmet seg Australias kyst, altså der vi befinner oss for øyeblikket. I Sydney. For å være ærlig, var ikke folk særlig preget av det – men virket derimot veldig opprømt over at Harry Potter premieren var i kveld.

Så hvis det i det hele tatt blir en tsunami her hos oss, blir det nok heller at folk strømmer til havnen for å se på, enn å løpe til sikkerhet. Så jeg tipper dette går riktig så fint:)

En hilsen fra Sydney! Her er det fantastisk! Prøvd å finne leilighet idag – uten hell… Var visst ikke så lett som vi trodde. Så hvis noen har tips til billige, fine 2 eller 4 manns leiligheter i Sydney sentrum – let me know:)

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=568726

http://www.dagbladet.no/2009/07/15/nyheter/jordskjelv/tsunami/7209026/

4 kommentarer

Filed under Australia

4 responses to “Panikk i Sydneys gater!!

  1. Oslo

    Det er vel skolestart i disse tider på mange universiteter, så jeg ville sjekket oppslagstavler på skolene.

    Fant min leilighet på den måten da jeg studerte i Wollongong.

  2. hehe. skjønte det.

    Eg blei heilt satt ut når eg leste det. Virka meir alvorlig på vg-nett når det sto på for fullt.

    Men men. Sjå på meg som ein venn som er redd for sine kjære😉
    ❤ Hugleik frå vest

  3. Bakke

    Takk for tips angående leilighet – vi er på vår vei til universitetet as we speak:)

    Takk for det Herlaug – veldig fint at du advarte oss! Stod også på VG at det KUNNE blitt en ekstremt farlig tsunami, og at de ikke var sikre på utfallet… Så heldig for oss at det gikk bra:) Hugleik från downunder!❤

Legg igjen en kommentar

