Our arrival in Sydney!

Ja, da var vi endelig framme! Til tross for 15 timers forsinkelse på Heathrow, angst for at flyet skulle kantre og mye annet som kunne gått feil, er vi like hele og sitter med hver vår PC på Hostellet. Like før jeg rablet ned disse ordene, var vi på sightseeing rundt i sentrum, i desperat jakt etter middag. Den gang ei. Endte på Mækkærn. Ellers fikk vi hilst på et lite pungdyrlignende stort ekorn som kunne minne om en kjempefeit chihuahua i parken.

Naturen her er en blanding av England og Norge, samtidig som bygningene ligner mer på de som finnes rundt i Spania, Portugal og i de traktene.  Det jeg hvertfall vet, er at jeg elsker meg her. Hele stemningen er helt noe annet fra Norge, og jeg merker bare nå et lite snev av ikke-savn til norsk natur. Noe jeg aldri trodde kom til å skje. Jeg fikk min dose av fjell og fjorder i Herand før jeg reiste.

Noe som var fryktelig kjipt da vi ankom Heathrow søndag morgen, var å se beskjeden på flynummeret vårt på skjermen. «Delayed until 23.45. New boardingtime 22.3o. Haha. Suckers.» Eller noe i den duren. Flyet skulle opprinnelig ha gått kl 12.15 på dagen, så det var en smule kjipt. To timers køståing og klaging senere, befant vi oss på et luksushotell like ved heathrow, med så mye mat og dessert vi bare orket. Fantastisk! Så da var det verdt det likevel. Vi fikk nemlig valget om å ta inn på hotell eller få noen matbonger på flyplassen, men vi valgte aldeles riktig ved å ta inn på det fine hotellet. Der snorket vi i noen timer, før vi kunne reise tilbake igjen, hvor vi mottok 14 pund (165 kr) hver, som vi brukte på kaffe og alkohol. DIGG. Men nok en gang var flyet forsinket.

Men bare med en time – så da var vi i gang.

Og HER ER VI:D

sommeren 09 024sommeren 09 037sommeren 09 047sommeren 09 025sommeren 09 049

Flere oppdateringer kommer sporenstreks! Må bare kjøpe reiseadapter, fikse leilighet og mobilabonnoment først;)

3 kommentarer

Filed under Australia

3 responses to “Our arrival in Sydney!

  1. Næmen!

    Så gøy:D

    Godt dåke kom dåke vell fram🙂 Gleder meg til å følge med på alt sprell dåke måtte finna på!

    Kos dåke masse, og lykke til med leillighetsøkingen! =)

  2. Kirsti og Magne

    Flott at turen har gått fint. Moro å lese de første inntrykk fra Sydney. Dette blir nok en spennende høst for dere som vi skal følge spent med på. Akkurat nå sitter vi i gamlahuset og skriver med en dårlig Telenorlinje. Natta!

  3. silje

    Kjekt å lese Bente:) Kos deko MAX!!!!

Legg igjen en kommentar

