Tyrkisk Pepper

Tenkte jeg skulle presse ut nok et innlegg fra ingenting.

Filmer som er verdt å se på kino? Engler & Demoner, uten tvil! Kongefilm, og beste eksplosjonen jeg har sett på film noengang (overgår Armageddon).

Bøker som er verdt å lese? Engler & Demoner igjen. Hvordan kan jeg anbefale andre bøker når jeg ikke har lest noen? Jo, Mytteriet på Bounty da, den var bra:)

Steder som er verdt å besøke? Hardanger på en solskinnsdag. Helst i mai. Nå går hurtigbåten langs hele hardangerfjorden, løp og kjør! =) se http://www.tide.no (tror jeg, gidder ikke dobbeltsjekke)

Ting som er verdt å be holde kjeft? Festspillene i Bergen (?), da de hyler ut med en grusom bergenssang som egentlig høres ut som en hane i nød. HERREGUD, nå synger de og nå! Tenker de ikke på at den desperate hylingen faktisk har gjenklang i gatene? For ikke å snakke om buekorpset… Å, jeg skulle gjerne kastet en tom kartong med appelsinjus på dem… Å, nå spiller de enda høyere, å spaaaar meeeeg….. Men en ting som er litt morsomt, er at gata mi drar frem det de har av instrumenter for å overdøve buekorpset – oboe, trombone, trompet (merk: ingen av dem kan faktisk spille), TUBA faktisk, og mye annet moro…

Folk verdt å besøke? MEG selvfølgelig, kom innom!! =)

Ting verdt å glede seg til? Sommerferie  i Sarpsborg og herand <3, for ikke å snakke om utveksling!!

Ting verdt å prate om? Ting som er verdt å glede seg til:)

Ting verdt å skrive om? Akkurat nå, dette her… Med andre ord, utpresset hjernegrøt som ikke betyr så veldig mye…

Og akkurat da jeg tok frem kameraet mitt for å ta opp lyden fra festspillene, stoppet de. Ja, er det ikke sånn det alltid er – du ser på et program på tv – juhu! Yndlingsprogrammet ditt! Så kommer rulleteksten. Mens den eneste brødskiven du hadde igjen har brent seg i ovnen. Nesjda, skakke være negativ. Nok bull, back to reading og tyrkisk pepperknasking.

tyrkisk_peber

Mmmm – anbefales til eksamenslesingen!

Legg igjen en kommentar

Filed under Dagligdags

Legg igjen en kommentar

