Elgokse til angrep

Mens jeg tar en liten spasertur opp til fjellveien, ringer jeg farmor. Og praten går, og jeg merker hun har det riktig så bra:) Ho hadde visst banka noen damer på gamlehjemmet i bowling og greier. Så forteller ho siste nytt fra bygda: «Ein mann nedi lia vart angrepe av ein elgokse!»

«En ku?»- spør jeg, dum som jeg er. Jeg tenker: Okse, altså: KU.

Neida, en mann som hadde blitt angrepet av en illsint elg. Tilfeldigvis hadde han med seg børsa si, og skaut han mitt i skallen. Til pass for en slem elg. Ikke nok med det, han kom til og med i Bergens Tidene for sin «heltedåd». Det hadde nok blitt han og kameraten, eller elgen som hadde blitt liggende, så valget var enkelt. En liten link til ku-angrepet:

http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article803787.ece

Legg igjen en kommentar

Filed under Nyheter

Legg igjen en kommentar

