Sykler for livet

Jeg besøkte farmor i Hardanger i helgen, og var en tur nede på lokalbutikken. Utenfor stod det en sykkel med en vogn bak, og 3 trekkhunder som lå ved siden av. Ut av butikken kom det en mann med fullt utstyr som så ut til å holde han varm i all slags vær. Dette var jo en interessant person, tenkte jeg og satt igang en samtale.
 – Han forteller meg at han sykler for livet. Han fikk konstatert dødelig føflekkreft for 20 år siden, og har siden syklet rundt i verden for den saken. Dette var virkelig et sterkt møte.

Randolf Westphal har nå startet på sin 5.runde rundt jorda. Hans neste stopp etter Herand var Bergen, for å gjøre intervjuer med NRK og Bergens Tidene.
Ifølge han selv starter sykdommen i hodet. Holder man en positiv instilling og har fokus på det friske, kan alt være mulig. Han er selv et levende bevis. Krefttypen han har, har en enorm dødelighet rundt i verden. Det er et mirakel at han fortsatt er i livet, til tross for at legene sa for 20 år siden at han ikke hadde lenge igjen å leve.
Bakpå sykkelen hans står det «Donations accepted», men likevel sa han at Europeerne var veldig gniene i forhold til amerikanerne (han startet syklingen fra Colorado i USA). Så jeg og tante gav han 200 kroner, og det synes jeg historien hans var verdt:)

Legger ved et lite bilde av han og hundene sine, kanskje vi får høre mer om han på TV og nyhetene framover.🙂

 

4 kommentarer

Filed under Herligheter, Historier, Nyheter

4 responses to “Sykler for livet

  1. Morten

    Kul fyr da! En kjapp beregning tilsier at han har sykla over 10000 mil, men jeg har en mistanke om at bikkjene har jobba minst like mye som han🙂

  2. Bakke

    Han sa han hadde lagt bak seg over 120 000 km, i og med at han ikke har sykla jorda rundt 4 ganger i luftlinje;) Sterkt gjort uansett!

  3. Robin Palm

    Han karen der møtte jeg i stavanger første helga i november og..;-) Skikkelig grinete når jeg prøvde å snakke med’n..

  4. Bakke

    Haha, jasså? Han var ganske så hyggelig da jeg snakka med han:P Virka ikke som han hadde snakka med noen på et par dager – så fikk han 200 kr av oss da.:)

Legg igjen en kommentar

