Alder

Alder er en rar greie. For ikke lenge siden fylte jeg 10 år. Vi så på svaneprinsessen på film og spiste Gokake og drømmerullade. Så lekte vi gjemsel og var barn. Jeg savner den tiden. Så fylte jeg 15 år. Vi spiste pizza og kaker og så på skrekkfilm, og var vi heldige fikk vi gutter på besøk senere på kvelden. Så ble jeg 18. Første hjemme-alene fest med fyll og moro. Huset ble bomba, og mor og far ryddet opp. Ja, det var livet.

Når jeg mimrer tilbake på livet får jeg en følelse av glede. Det er derfor rart at jeg nå fyller 20. Jeg føler at jeg er eldre enn jeg er, men samtidig er det rart å fylle 20 for første gang. For første og siste gang. Som broren min sa da han fylte 20: «Nå er det ikke nødvendig å bli eldre, nå kan jeg gjøre stort sett det jeg har lyst til». Men alternativet er jo verre, nemlig å ikke bli eldre. Så da er det ikke så gæli likevel.

Likevel vil bursdagen bli annerledes nå enn før. Ingen vil lenger banke på døra mi om morran med gave og kake, selv om jeg allerede har ligget en time våken og ventet på dem. Det er ikke lenger så stas å ha bursdag. Men minnene vil jeg alltid ha med meg, jeg kan leve lenge på dem:)

Ja, det er rart med det.

4 kommentarer

Filed under Dagligdags, Herligheter

4 responses to “Alder

  1. Så sant, så sant!
    Flott blogg du har, liker innlegga dine. Dei er reflekterte.

  2. Bakke

    Tusen takk for det:) Koslig å høre!

  3. bustetulla

    Takk for tipset Bente;)
    Skal ta turen innom Clas imorgen jeg da;)

  4. Nøste

    Denne likte jeg, du skriver sånn at jeg vil lese mer

Legg igjen en kommentar

