Gratis???

Og GJETT hvilken flåskel jeg fikk slengt i trynet her om dagen på jobben. Jo, ingen ringere flåskel enn:

Her er situasjonen. Varen går ikke inn i kassen og kunden roper ut: «Ja, da må den jo være gratis»!

Akk. Jeg pleier å si tilbake at det er åttåførtiende gangen jeg hører den flåskelen iløpet av dagen. Så spar meg alle sammen, ikke dra sånne tørre vitser. Er et ganske godt ordtak som står på kjøleskapet vårt satt sammen av sånne ordlapper som er klistret på døren, sannsynligvis gjort av en døddrukken gjest:

«Hvis det synes passelig, lær deg taushet».

I disse tilfellene, synes det passelig.😉

8 kommentarer

Filed under Jobb

8 responses to “Gratis???

  1. Flåskel? Det ordet har jeg ikke hørt før…

  2. fant denne defenisjonen på nettet, var på dansk, men det gjør det bare litt morsommere😉

    «I dag betyder floskel et indholdsløst sprogbrug, og derfor bliver værdifattigt ofte brugt som beskrivelse. Det er altså ting, vi siger uden at indholdet er specielt vigtigt. En floskel er dog ikke værdiløs af den grund, fordi den indeholder komponenter af generel kommunikation og høflighed. For eksempel er hilsner og opmuntrende tilråb også floskler.»

  3. Haha. Eg liker den derre: «oj, ingen prislapp – ey, varen er gratis!»

    Drar den støtt sjølv…

  4. Bakke

    Haha! Konge Siri! Det var akkurat det som var meningen ordet skulle brukes til og;)

  5. hehe, visste du hva det betydde før du brukte det, eller var det bare flaks?😛

  6. Bakke

    «nei, det var flaks». Trukke det ass. Når man bruker ord som ikke er så vanlige, BØR en ha en liten anelse om hva de betyr;) Så ja, visste nok det.

  7. hehe, ok, for virket som du ble litt overrasket over min danske definisjon😛

  8. Bakke

    Ja, fordi jeg ante ikke at det fantes en definisjon på det ordet;)

Legg igjen en kommentar

