Nok en innesperret stakkar…

Wolfgang Priklopil, Josef Fritzl og nå samboeren til en stakkars svensk kvinne. Hva foregår i hodene på disse psykopatene? Er de redde for at deres kjære skal bli tatt fra dem? Så redde at de vil utsette dem for ren tortur og grov frihetsberøvelse?

Ikke nok med å sperre dem inne, men i tillegg misbruke ofrene seksuelt sier litt om hvor tette i pappen disse folkene er. Det hadde vært mer forståelig om det var kjæresten til Josef Fritzl, men når det er sin egen datter Fritzl velger å misbruke og få barn med, er dette uvirkelig for min del.

Jeg tror hele verden ble sjokkert at det virkelig fantes slike hemmeligheter bak lukkede dører. I varme familiehjem. I psykopaters klør.

Leste idag på VG-nett om den stakkars svenske kvinnen som ble innestengt av sin egen samboer, som veide 35-40 kilo da de fant henne alvorlig syk. Eller om det er samboeren som er alvorlig syk, ikke vet jeg.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=535307

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=535354

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=535401

9 kommentarer

Filed under Nyheter

9 responses to “Nok en innesperret stakkar…

  1. Thea

    Stakkars kvinnne. Jeg har egentlig ikke noe ord, men jeg synes forferdelig synd på henne. Det er ikke normalt for en mann å behandle en kvinne på denne måten.

    Jeg har lagt merke til at i de siste har dette å sperre inne mennekser blitt et økende problem, men jeg skulle ønske det var mer vi kunne gjøre, bare håper at denne mannnen får en streng straff….

    Men jeg håper kvinnen klarer seg fremover

  2. Bakke

    Ja, helt enig. De burde bruke denne siste hendelsen som et skrekkeksempel for andre frihetsberøvere, og gi denne mannen lovens strengeste straff.

  3. Arv eller miljø hender det jeg tenker når jeg lese om disse menneskene. Den neste tanken er:»Er dette mennesker, som gjør slike ting?»… Hvordan kan de kalles mennesker. Det er akkurat som om de har på seg en «menneskedrakt», og under drakten er det et monster.

    Ja, for jeg kan liksom ikke forstå at de er satt sammen av det samme som meg. Jeg bærer slitsomme fluer ut døra hvis de blir for plagsomme.

    janeme

  4. kårejan

    Mennesker er det jo, men antennene deres må være så fjernt borte som mulig. En person som gjør dette bør ikke bli pålagt straff i fengsel, heller sendes på psyk å få den hjelpen han trenger. Er jo tydelig at denne personen må være seriøst syk når det kommer til sinnstilstand. Noen vil gjerne mene at dem som stenger deres kjære inni selv mener de beskytter dem. De er sååå glad i dem og får for seg at dette er den eneste måten de kan beskytte dem på fra samfunnet og andre personer og holde dem nære….mens andre, nei si hva dem tenker på?? For jeg har ikke peiling, og ikke vil jeg vite…
    I tilfeller som dette synes jeg det vil være best å ta godt vare på offeret, men allikevell gi den pleien gjerningsmannen trenger. Psyk først og fremst, deretter kan det tenkes på fengselsstraff…De er jo ikke friske stakkerne!!
    Syns faktisk vi gir for lite støtte til dem som finner på å gjøre noe som dette….kommer sikkert til å få høre det nå;)

  5. Bakke

    Ja, det tror jeg og, hehe. Men spørs om det virkelig vil hjelpe med psyk hjelp når de allerede har klart å hjernevaske seg selv gjennom alle disse årene. Nå er ikke jeg psykolog, men du har absolutt et poeng.

  6. c.s

    fy søsren så stygt.
    folk håper han mannen får bra straff, men jeg syns også han som skulle hatt leia også fått straff. for det er noe rart at folk ikke har reagert føre nå. han burde ha kasta ut mannen for lenge siden siden han ikke betalte. jeg trur han som leier er like skyldig.

  7. maya

    «Jeg har nesten ikke sett dem» sier en «VENN»????Hallo!! Vennen må ha merket at det var noe som det ikke skulle være!!!Putt dem inn i fengsel og kast nøkkelen!!

  8. moffe

    Verden vi lever er blitt total gal. Vi må begynne å ha tid og omtanke for hverandre og melde fra om noe virker «galt».Grunnen til at ingen tør blande seg mer, er jo nettop at det går for mange gale der ute.
    Slutt å detaljer alt som hender i slike stygge saker.det setter vel griller i hodet på de som er halvsprø og lurer på hva de kan få til av faenskap..

  9. anti-swedish

    forundrer meg ikke
    typisk svenskefaen!

Legg igjen en kommentar

