Jobb i varmen!

Jeg jobber for tiden 6 dager i uka, og solen varmer opp hagesenteret til 40 grader slik at det er umulig å jobbe der 5 minutter uten å lukte gammalsvett. Men uansett kunne jeg ikke tenkt å hatt noen annen sommerjobb enn å selge trelast. Litt uvanlig for ei jente å selge planker kanskje, men perfekt for meg. Mange positive ting (OG negative) kommer ut av denne jobben, tenkte jeg skulle nevne noen(inspirert fra Åshild, siden jeg kjente meg så igjen i mange av punktene hennes):

  • kule kolleger/sjef
  • fine arbeidstider
  • fine guttær som handler av meg(fnis)
  • når jeg har hjulpet en kunde som blir storfornøyd og gjerne vil komme tilbake bare for å hilse på
  • Nusselige kjempestolte fedre som leier på ei lita datter eller to (de er ALLTID kjempestolte)
  • Kantineordning(genialt, slipper å smøre matpakke)
  • gratis trening med tunge løft og løping etter folk som glemmer pengene sine
  • Slække lørdagskvelder med kaffe og sjokkis
  • Får ut aggresjon ved å krangle med utlendinger (kjempegøy)

Er jo alltid noen negative sider ved jobben og:

  • Sure polakker som hisser seg opp for ingenting
  • Generelt folk som kommer BARE for å krangle
  • Gressklippere som ska på rep(ikke hatt EN fornøyd kunde hittil)
  • Folk som skal ha et tonn med 2″4″ fem minutter før stengetid
  • Alle spillene på pc-en er slettet(!)
  • Blir fet av alle kakene som er i kantina(som går opp i opp med gratis trening)
  • Mislykkede sjekketriks fra gamle menn
  • Menn som ikke tror jeg kan hjelpe dem fordi jeg er jente
  • Går glipp av sol og bading
  • IKKE betalte pauser eller overtid:(

Så generelt sett er dette en knalljobb. Men ikke for resten av livet, da hadde jeg gått på veggen. =)

3 kommentarer

Filed under Jobb

3 responses to “Jobb i varmen!

  1. Veldig bra med litt ordentlig jobbing! I fjor sommer jobbet eg som avløser på en gård og gjorde mye arbeid eg aldri hadde trodd eg kom til å gjøre:)

    Sees snart? Du kommer vel til Bergen om ikkje så lenge…

  2. kommer til Bergen på søndag ja;D Ska du være fadder?

  3. Kult:) Nei, eg skal nok ikkje det. har ikkje hatt noe særlig fri i sommer, så tenkte å ta igjen litt ferie no:) Du skal være fadder?

Legg igjen en kommentar

