Voi voi

Høyt oppi fjellet!! Er det mulig å ha en sang på hjernen sååå lenge? Kanskje jeg klarer å få sangen Voi voi av Nora Brockstedt(1960) ut av huet hvis jeg skriver den ned. Så kan heller dere andre få den på hjernen istedet.

Syng med!

I en liten dal, langt mot nord
der hvor solen lyser natten lang
I en liten dal, langt mot nord
hørte jeg en samepike sang

Sangen var visst kommet med en vind
Sønnenvinden tok den over havet
Piken var så lys og lett i sinn
og rytme fikk hun visst i vuggegave

I en liten dal, glad som få
hørte jeg en sang som lød som så;

Voi-voi, høyt oppi fjellet
hører du denne hilsen fra meg?
Voi-voi, jeg vil fortelle
at jeg venter på deg

Voi-voi, tiden står stille
når jeg venter på kjæresten min
Voi-voi, skjebnen vår ville
at jeg skulle bli din

Voi-voi, om noen dager
er det lørdag, du vet
Voi-voi, da vil en fager
drøm bli virkelighet
Voi-ho-hoi, snart vil du komme
ned til dalen og kjæresten din
Voi-voi, uken er omme
Lørdagskvelden blir fin
Lørdagskvelden blir fin

Voi-voi, om noen dager
er det lørdag, du vet
Voi-voi, da vil en fager
drøm bli virkelighet
Voi-ho-hoi, snart vil du komme
ned til dalen og kjæresten din
Voi-voi, uken er omme
Lørdagskvelden blir fin
Lørdagskvelden blir fin
Lørdagskvelden blir fin
Voi-voi!

2 kommentarer

Filed under Dagligdags

2 responses to “Voi voi

  1. Haha, eller som «Nerde-versjonen» sier: Void void..😛

Legg igjen en kommentar

